logo
Populate the side area with widgets, images, navigation links and whatever else comes to your mind.
18 Northumberland Avenue, London, UK
(+44) 871.075.0336
ouroffice@vangard.com
Follow us

Dönüşüm Optimizasyonu ve Dönüşüm Oranları

Dönüşüm Optimizasyonu ve Dönüşüm Oranları

İnternet endüstrisinde “dönüşüm” olarak adlandırılan durum web sitesini ziyaret eden bir kullanıcının istenilen eylemi gerçekleştirmesidir. Eylem site sahibinin isteği doğrultusunda gerçekleşmelidir ve genelde site sahibinin isteği ürün satışının gerçekleşmesidir. Form doldurulması ve bilgi paylaşımı gibi aksiyonlar da mevcuttur. Dönüşüm optimizasyonu sürekli üzerinde çalışılarak iyileştirme yapılması gereken bir işlemler bütünüdür.

Fakat gerçekçi olalım…

İnsanlar kurgulanmış bir şekilde kendilerinden istenilen eylemleri gerçekleştirmek üzere yaşamlarını sürdürüyorlar. Bu durumu fark edip kutunun dışında düşünen insanlar da var. Sezarın hakkını sezara vermek lazım sonuçta öyle değil mi?

Konumuza geri dönelim, bir siteniz var ve siz de herkesin yaptığı gibi sitenize gelen bir ziyaretçiye istediğinizi yaptırmak istiyorsunuz. Durumun daha net bir incelemesini yaptığınızda ise ziyaretçinizdeki gelirin bir kısmını hür idaresiyle ürününüzün yada sunduğunuz hizmet karşılığında size aktarmasını talep ediyorsunuz…

Ziyaretçi veya müşteri olarak tanımlanan kişi sadece belirli bir ürün veya hizmete harcayacak parası olan ve tatmin edilmesi gereken kişi veya kurum değildir. Sitenizi ziyaret eden her ziyaretçi potansiyel bir müşteridir ve kaliteli değer odaklı bir ilişki kurulması gerekir. Bu durumda ilişkinin kurulamadığı ve potansiyel satışın gerçekleşmediği müşteriyi junk traffic olarak guruplandırmak yerine alaka kurulamayan dönüştürülemeyen ziyaretçi olarak tanımlamak daha doğru olacaktır. Duygusuna dokunamadığımız her ziyaretçi dönüştürülemeyen ziyaretçi olarak sitenizden ayrılacaktır.

Google Adwords gibi PPC kampanyalarına başlamadan önce bir reklamcı sayfayı ziyaret edenlerin alması istenenen aksiyonların tamamını listelemeli. Bu dönüşüm izleme listesi her iş kolu için farklı gruplandırılmalıdır. Örneğin, bir e-ticaret sitesi için satış, bir B2B sitesi için bir form doldurma, bir telefon görüşmesi veya e-posta adresi girişi hedeflenebilir. Hazırlanan bu hedefler Google Analytics ve Adwords ile eş zamanlı aynı hedefe odaklanması dahilinde İdeal Dönüşüm oranınız gerçeği yansıtacaktır.

İdeal Dönüşüm Oranı Nedir?

Google Adwords destek ekibini arasanız ve ideal dönüşüm oranı nedir diye bir soru yönelteseniz 1.00% ve üzeri bir değerin ideal olduğu bilgisini alırsınız. Fakat bu sektörden sektöre değişiklik gösterir. Dönüşüm oranları ve optimizasyonu PPC kampanyalarının kalbidir ve maalesef bu konuda ulaşabileceğiniz bilgi oldukça sınırlıdır.

Bir reklamcı verdiği hizmette  en az 2.00% ideal dönüşüm oranını hedeflemelidir. Örneğin sayfanızı 100 kişi ziyaret etmesi durumunda bir e-ticaret sitesi için mutlaka 2 sipariş gerçekleşmelidir.

Dönüşüm Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

Yüksek bir dönüşüm oranı elde etmek için sitemizin temel olarak şöyle bir yapıya sahip olması gerekir:

1.Her kampanya hatta her reklam grubu için bir açılış sayfası (landing page)
Kampanyalarınızı oluştururken anahtar kelimelerinizi olabildiğince yakın anlamlı gruplar halinde oluşturmanız ve iniş sayfaları ile alaka oranını en üst seviyede tutmalısınız.

2. Anahtar kelimelerimizin reklam metni ile uyumu
Anahtar kelimenizi reklam metinlerinde başlık kısmında mutlaka kullanmalısınız. Dynamic Keyword Insertion (DKI) ile sorgusu yapılan anahtar kelimeyi otomatik olarak reklam metninizin başlığında geçmesini sağlayabilirsiniz. Böylelikle tıklanma oranlarınız da yüksek olacaktır.

3. Adwords teki kalite puanımızın 8/10 olması
Kalite puanı Google Adwords reklamlarınızın en önemli maliyet çarpanıdır. Kalite puanınız ne kadar yüksek olursa maliyetleriniz de o oranda düşük kalacaktır. Kalite puanını belirleyen faktörler arasında aslan payı CTR(tıklanma oranı) değeridir.

4. Sürekli olarak kampanyaların dönüşüm oranının takip edilip yüzdesi düşük olan kampanyaların yeniden düzenlenmesi
Kampanyalarınızı, reklam gruplarını, anahtar kelimelerinizi sürekli olarak yakından takip ederek, size hedeflediğiniz dönüşüm oranını sağlayamanları yeniden düzenlemelisiniz. Tıklanma oranını yükseltmek, reklam metinlerine farklı varyasyonlar eklemek, iniş sayfanızın alaka oranını yükseltmek gibi bir takım düzenlemeleri yapmalısınız.

5.Kampanyaların dönüşüm oranına göre optimize edilmesi.