logo
Populate the side area with widgets, images, navigation links and whatever else comes to your mind.
18 Northumberland Avenue, London, UK
(+44) 871.075.0336
ouroffice@vangard.com
Follow us

Düşük Bütçeyle Büyük Markalarla Rekabet Etmenin 4 Yolu

Düşük Bütçeyle Büyük Markalarla Rekabet Etmenin 4 Yolu

PPC (Pay-Per-Click) reklamları için birçok sektörde sıkı rekabet söz konusu. Büyük markaların Google reklamlarına ciddi bütçeler ayırması bu rekabetin dozunu yükseltirken daha düşük pazarlama bütçelerine sahip KOBİ’lerin işi ise oldukça zorlaşıyor. Bu yazımızda düşük bütçeli reklamverenler için daha iyi sonuçlar almaları için birkaç farklı stratejiden bahsedeğiz.

Düşük bütçeler bir miktar karamsar olmanıza yol açabilir fakat  bu durum sizin çok daha akıllıca bir strateji kurmanız için önemli bir nedendir. Büyük bütçeli rakiplerinizle ilk aşamada iyi bir rekabet kurabilmeniz için iyi bir araştırma ve kiminle yarıştığınızı bilmeniz gereklidir.

1.Rekabet Araştırması ve Analizi

Rakip analizleri birçok araç mevcut. Semrush sık kullanılanlardan birisi. Ücretsiz versiyonu ile rakiplerinizin reklam metinlerini, en çok harcama yapılan anahtar kelimelerin ortalama pozisyonlarını ve bütçe oranlarını görebilirsiniz. Oldukça kullanışlı olan bu araç ile rakiplerinizi daha iyi tanıyabilirsiniz.

gittigidiyor-adwords-rapor

Bu ekran görüntüsünde gittigidiyor.com, “sony xperia z” anahtar kelimesinin toplam Adwords trafiğinin %4.72 ‘sini sağladığını ve bütçesinin %5.36’sını tükettiği tahmin ediliyor. (Son güncelleme 17 Ekim 2014)

Adwords anahtar kelime sekmesinde bulunan açık arttırma bilgileri de hem ücretsiz bir seçenek hem de analiz için kullanışlı bilgiler sunuyor.

acik-arttirma

adwords-acik-arttirma-bilgileri

2.Rakiplerinizin Marka İsimlerine Teklif Verin

Rakiplerinizin marka isimlerine ve terimlerine teklif verdiğiniz kampanyalar genelde iyi geri dönüşümler verebilir. Çünkü arama yapan kullanıcılar ön araştırmalarını yapmış ve satın almaya niyetli olabilirler. Ancak iniş sayfalarınızın bu terimlerle alaka düzeyi yüksek olmayacağından dolayı ilgili kampanyalarınızın kalite puanları düşük olacaktır.

Diğer yandan siz rakiplerinizin marka terimlerini hedefledikçe onlar da sizin marka terimlerinizi hedeflyebilirler. Bu durum sizin marka kelimelerinizde tıklama başına maliyetlerini yükseltebilir.

Ayrıca DKI (Dinamik Anahtar Kelime Ekleme) özelliğini kullanıyorsanız çok dikkat etmelisiniz. Eğer DKI reklamlar kullanıyorsanız rakiplerinizin marka isimlerini reklam metinlerinde geçirebilirsiniz ki bu durum legal olamayacaktır. Sonuç olarak eğer rakip terimlere bir kurgu yapacaksanız DKI reklamlardan uzak durmalısınız.

 

3.Arama Ağı Yeniden Pazarlama Listelerini Kullanın

Evet, şimdi araştırmanızı yaptınız.. Rakiplerinizin hangi anahtar kelimelere odaklandığı hakkında bir fikriniz oluştu. Burada oluşacak problem, rakiplerinizin bu kelimeler için verdiği teklifler sizin hedef maliyetlerinizin çok üzerinde olabilir. Arama ağı için yeniden pazarlama listeleri, bu anahtar kelimelerde rakiplerinize yarışmanız için olanak sağlıyor.

Önceden sitenizi ziyaret eden kullanıcılar tekrardan arama ağında araştırma yaptıklarında yeniden pazarlama sayesinde arama sonuçlarında yer alabilirsiniz. Bu kullanıcılar sitenizi daha önceden ziyaret ettiğinden bir farkındalığı olacağından ve kitle olarak çok geniş olmaması sebebiyle yüksek rekabete sahip bu anahtar kelimelerin maliyetleri tolere edilebilir seviyede olacaktır.

4.Reklam Yayını Zamanlamasını Kullanın

Yeniden pazarlama listeniz için yeterli kitlenin oluşmadığını varsayalım, bu durumda yayın zamanlamasını kullanmak iyi bir seçenektir.

Rekabeti yüksek bir reklam grubunu seçin ve tablerden “Bölümlere Ayır>Zaman>Günün Saati” şeklinde ilerleyin. Zaman aralığı olarak ise son 14 yada 30 günü seçmeniz daha sağlıklı veriler almanızı sağlyacaktır. Dökülen sonuçlara göre tekliflerinizi hangi saat aralıklarında düzenleyeceğiniz hakkında bir fikir edinebilirsiniz.