logo
Populate the side area with widgets, images, navigation links and whatever else comes to your mind.
18 Northumberland Avenue, London, UK
(+44) 871.075.0336
ouroffice@vangard.com
Follow us

Etkili Google Adwords Kampanyası Oluşturmanın 4 Yolu

Etkili Google Adwords Kampanyası Oluşturmanın 4 Yolu

Sizlere daha etkili bir Google Adwords kampanya kurgusu oluşturmanın 4 temel prensibini açıklıyoruz.

“Kampanyanızı hedefinizin odağına oturtun”

Online reklamlarınızı oluştururken, spesifik bir konuya, lokasyona, satışını yaptığınız ürüne veya sunduğunuz hizmet / kampanyalara fokus olmak gerekir. Örneğin, bir cafe işlettiğinizi varsayalım. Dönemsel olarak yaptığınız etkinlikler için veya düzenlediğiniz happy hours’lar için ayrı kampanyalar oluşturmak hedef kitlenizi de ayrıştırmanızı sağlayarak sizi rakiplerinizden farklı teklifler sunarak daha avantajlı kılacaktır.Bu şekilde hedef kitlenize doğrudan alaka düzeyi yüksek teklifler sunmuş olacak ve daha yüksek dönüşümler elde edebilirsiniz.

“Hedefli anahtar kelimeleri biraraya getirin”

Kendinizi hedef kitlenizin yerine koyun. Eğer siz kendi işletmenizi, sattığınız ürünü veya sunduğunuz hizmeti arıyor olsaydınız hangi anahtar kelime ve öbeklerini kullanırdınız? İşletmenizle ve kampanya hedefiniz ile ilgili anahtar kelimeleri bir listede toplayın. Bu listeyi oluştururken bir veya iki kelimeden oluşan anahtar kelimelere bağlı kalmayın. Bu popüler anahtar kelimelere ilaveten daha uzun ve spesifik kelimeleri de listenize mutlaka dahil edin. Bu anahtar kelimeler “uzun kuyruk” olarak tanımlanmak ve toplam sorgu hacminin %70 lik kısmını oluştururlar. Google Adwords anahtar kelime aracını kullanarak anahtar kelime listeniz ile alakalı diğer anahtar kelimeleri tespit edin. Anahtar kelime aracında önerilen “arama hacmi yüksek fakat rekabet oranı düşük olan kelimeleri çalışmanıza ekleyin. Aksi taktirde klik başı maliyetleriniz yüksek olacaktır. Unutmayın rekabet oranı ne kadar yüksekse klik başı maliyetlerinizde o denli yüksek olacaktır.

“Reklam metinleriniz için etkili bir başlık oluşturun”

Reklam metni başlığınız iyi bir teklif içermeli. 25 karakter sınırlaması bulunan başlık kısmında insanların dikkatini çekmeyi başarmalısınız. Böylelikle daha iyi bir CTR (tıklanma oranı) elde ederek kalite puanınızın da olumlu etkilenmesini sağlarsınız. Reklam metinlerinizin ve iniş sayfalarınızın farklı varyasyonlarını test edin. En iyi kombinasyonu yakalayana A/B testlerini sürdürerek farklı alternatifleri deneyin.

“Dönüşümlerinizi Ayarlayın”

Google Adwords kampanya hedefleriniz doğrultusunda dönüşüm noktalarınızı ayarlayın. Ürün satışı, sitenizdeki bir formun doldurulması yada bir dosyanın indirilmesi gibi aksiyonlar dönüşüm noktalarıdır. Dönüşüm ayarlarınızı gerçekleştirdiğiniz zaman hangi kampanyaların, reklam gruplarının, anahtar kelimelerin yada görüntülü reklam ağında bulunan sitelerin hangilerinin sizin için dönüşüm yarattığını analiz edebilir ve kampanya stratejinizi bu verilerin ışığında şekillendirebilirsiniz.