logo
Populate the side area with widgets, images, navigation links and whatever else comes to your mind.
18 Northumberland Avenue, London, UK
(+44) 871.075.0336
ouroffice@vangard.com
Follow us

Facebook Reklamları mı Google Reklamları mı?

Facebook Reklamları mı Google Reklamları mı?

google-adwords-facebook-ads

Google Adwords uzun zamandır dijital reklam pastasındaki hakimiyetini sürdürüyordu! Ancak son zamanlarda Facebook reklamları arayı kapatarak rakibini yakalamış durumda.

Google hala 2014 senesinde ki 140 milyar dolarlık pastanın %30 lık kısmını kendine ayırmış durumda. Diğer tarafta ise son araştırmalara göre Facebook son iki yıl içerisinde pazar payını ikiye katlayarak %8 lik bir dilimi kendisine ayırabilmeyi başarmış durumda.

Nisan ayının başlarında,  Facebook “Audience Network”  mobil reklam ağını duyurdu.  Bu reklam ağında, mobil uygulama geliştiricileri reklamlarının kimlere gösterileceğini sisteme bırakarak, hedef kitleyi sistemin belirlemesini sağlıyor. Bu yeni uygulamanın Facebook reklam gelirlerine olumlu etkisinin olacağını rahatlıkla söyleyebiliriz.

Mobil reklam platformları, dijital reklam pazarının bu iki büyük oyuncusunun yeni savaş arenası oldu. Google payını son iki yılda ufak da olsa düşürürken, Facebook son iki yılda dünya genelinde yüzde yirmi oranında arttırmayı başardı. Dünyanın en popüler sosyal özellikle kullanıcıların tarayıcı geçmişini tarayarak hedef reklamları en uygun profiller ile buluşturmayı başarıyor olması son derece ciddi bir altyapı ve teknik donanım sayesinde gerçekleşiyor.

Facebook Login kullanan siteler ve bloglar, ziyaretçilerin cihazlar arası geçişlerini izleyerek tercihleri ve eğilimleri ile ilgili çok değerli bir datanın Faceook tarafından toplanmasına yardımcı oluyorlar. Bu şekilde davranışsal pazarlama konularında Facebook’un yaptığı ataklar önümüzdeki dönemde Google’ı bir hayli tedirgin etmeye yetecek gibi görünüyor.

Biz dijital reklam ajanslarına ise bu rekabetin ortaya çıkardığı yeni metodları ve uygulamaları yakından takip ederek uygulamak düşüyor…