logo
Populate the side area with widgets, images, navigation links and whatever else comes to your mind.
18 Northumberland Avenue, London, UK
(+44) 871.075.0336
ouroffice@vangard.com
Follow us

Gmail Sponsorlu Reklamlar (GSP)

Gmail Sponsorlu Reklamlar (GSP)

gmail-sponsor-reklamlar-gsp

Google Adwords’ün yeni reklam modeli Gmail Sponsorlu Reklamlar (GSP) 2013’ün ilk aylarında beta olarak kullanıma sunuldu. Bu yeni reklam modeliyle reklamverenler artık çok daha nokta atışı hedefleme yaparak hedef kitle sapmasını da bir o kadar minimize ediyorlar.

Daha öncesinde görüntülü reklam ağında yönetilen yerleşimler kısmında Gmail platformu hedeflenebiliyordu. Şimdi ise eski hedeflemere (Yaş, demografi, anahtar kelime) ilave olarak bu yeni reklam modelinde e-posta adresi, konu içeriği, ürün kategorisi, e-posta listeleri, alan adı, satın alma geçimişi ve meslek gibi seçenekler de eklenmiş durumda.

GSP’nin çalışma mantığı kullanıcının tüm gelen kutusunu tarayarak sizin hedeflemeleriniz ile eşleşme sağlanması durumunda reklamlarınızın yayımlanmasına dayanmakta. Örneğin alan adı seçeneğinde en yakın rakibinizin alan adını girdiğinizi varsayalım; Gmail kullanıcısının gelen kutusunda sizin rakibinizden gelen bir sipariş e-postası bulunuyorsa reklamlarınızı bu kullanıcıya göstermenize olanak sağlanıyor.

GSP reklamlarının ücretlendirmesi tıklama başına maliyet (CPC) üzerinden çalışmakta.

Gmail Sponsorlu Reklamlar’ın Tıklanma ve Dönüşüm Oranları

 

GSP’ın görüntülenme seçenekleri, görsel imaj yada gömülü Youtube videoları içerebildiğinden dolayı CTR (tıklanma oranları) da bir hayli yüksek. Kampanya kurgusu hedef kitlenize yönelik optimize bir şekilde set edilirse aksiyon başına maliyetleriniz (CPA) de o denli düşük olacaktır.