logo
Populate the side area with widgets, images, navigation links and whatever else comes to your mind.
18 Northumberland Avenue, London, UK
(+44) 871.075.0336
ouroffice@vangard.com
Follow us

Negatif Anahtar Kelime Kullanarak Bütçenizi Daha Verimli Yönetin

Negatif Anahtar Kelime Kullanarak Bütçenizi Daha Verimli Yönetin

Negatif anahtar kelimeler bazı istenmeyen arama sorgularını engellemek için kullanılır. Standart (ya da pozitif) anahtar kelimeler gibi negatif anahtar kelimeler de geniş, sıralı ya da tam eşlemeli olabilir. Farklı anahtar kelimelerden yararlanarak hesabınızdaki trafik akışını daha iyi yönetebilirsiniz. Bu şekilde daha kaliteli ve alakalı trafik elde eder ve bütçenizi de korumuş olursunuz.

Negatif anahtar kelimeler daha sıklıkla alakasız trafiği engellemek için kullanılır. Siz “basketbol ayakkabısı” reklamı yapıyor olabilirsiniz fakat Google sizin reklamınızı “voleybol ayakkabısı” sorgulamalarıyla birlikte göstermeye başlamıştır. Bu durumda, siz ‘voleybol’u olumsuz anahtar kelime olarak eklemelisiniz.

Negatif anahtar kelime listenize düşünce katmak kadar arama terimleri sorgulama raporunuza da sıkı sıkıya bağlı kalmalısınız. Bu işin önemli bir tarafı terimler üzerine aktif olarak düşünmektir ki bu da kelime listenizi sürekli geliştirmeyi gerektirir.

Negatif Anahtar Kelimelerin Konumu

Negatif anahtar kelimeler, hem reklam grubunda hem de kampanya düzeyinde görülebilir. Ayrıca paylaşılan kitaplık listelerinden de ulaşabilirsiniz.

Reklam grubu düzeyindeki negatif anahtar kelimeler, reklam grubu düzeyindeki sorgulamaları engeller. Bu aşamaya negatif kelime eklerken dikkatli olmalısınız. Kullandığınız anahtar kelimelere dayanarak, engellemeye çalıştığınız sorgulamalar yeni reklam gruplarında kendini gösterebilir. Bu durum genellikle, büyük hesaplarda yada birkaç ana tema etrafında çevrelenmiş çok fazla anahtar kelimeli küçük hesaplarda görülür.

Kampanya seviyesindeki negatifler beklenildiği gibi kampanya seviyesinde yer alır. Bu da negatif anahtar kelimelerin, olumlu seçeneklerinden ayrıldığı yerdir. Olumsuz anahtar kelimeleri kampanya düzeyinde yerleştirerek kampanya genelinde negatifleri içeren sorgulamaları engellemiş olursunuz. Bu strateji aldatıcı olabilir çünkü trafik beklediğiniz kaynakları da bilmeyerek engellemiş olabilirsiniz. Hesap yapınıza göre kullanışlı bir seçim de olabilir.

Paylaşılan kitaplıklar, kampanya listelerini paylaşır. Bu listeler hesap düzeyinde saklanır ve çoklu kampanyalar için negatif anahtar kelime seçiminde hızlıca uygulanmak için kullanılabilir. Bunlar asla görmek istemeyeceğiniz sorgulamalardır. Yaygın negatif kelimeler yetişkin temalı, ucuz/bedava tarzında aramaları hedefleyen listelerdir.

Arama Terimi Raporlarını Kullanın

Negatif anahtar kelimelerinizin ana kaynağı, kullandığınız platformdaki arama terimleri raporu olmalıdır. İstatistikler anahtar kelime seviyesinde bir araya getirilir, Google ve Bing ölçümleri sorgu düzeyinde toplar. Belli sorgulamalardaki performansları inceleyerek, düşük performans gösteren terimlerin ortak noktalarını bulabilir ve arama sürecinde kendi reklamınızın nerede yer aldığını görebilirsiniz. Bu ekran üzerinden istenmeyen sorguları direkt olarak negatif olarak ekleyebilir, yada Excel dosyasına aktararak üzerinde daha detaylı çalışabilirsiniz.

Daha Sıkı Kontrol İçin Negatif Anahtar Kelimeleri Kullanın

Negatifleri kullanmanın daha az yaygın bir yolu da trafiği belli reklam gruplarına akıtmaktır. Bu strateji daha çok eşleşme tiplerinden dolayı sorun yaşanan hesapların segmentasyonu için tercih edilebilir. Eğer hem geniş içerikli hem tam eşleşmiş anahtar kelimelere ayrı ayrı reklam gruplarında sahipseniz, tam eşleşmiş anahtar kelimeleri geniş eşleşmiş reklam gruplarında engelleyebilirsiniz. Bu yapı, özel sorgulamaların her zaman en ilgili tam eşleşmiş reklam grubuna gitmesini sağlar. Hesap yapınıza göre kullanışlı olabilecek bu yapılandırma Silo Tekniği olarak da anılmakta ve başka bir yazımızda bu tekniğin detaylarına değineceğiz.

Sonuç

Düzenli olarak negatif anahtar kelime kullanımı önemlidir fakat potansiyel yakın anlamlı yanlış seçeneklerle beraber kullanımı daha da önemlidir. Olumsuz anahtar kelime stratejinizi tekrar tekrar gözden geçirmenizde fayda var.