logo
Populate the side area with widgets, images, navigation links and whatever else comes to your mind.
18 Northumberland Avenue, London, UK
(+44) 871.075.0336
ouroffice@vangard.com
Follow us

Startup’lar İçin 10 Google Adwords Stratejisi

Startup’lar İçin 10 Google Adwords Stratejisi

Startup Adwords Stratejileri

Groupon’un hızlı yükselişinde en önemli etkenlerden birisi Google Adwords görüntülü reklam ağını çok etkin bir şekilde kullanmış olmasıdır.

İyi kurgulanmış arama ve görüntülü reklam ağı kampanyaları, startup’ınızın;

  • Ürün/Servis lansmanınızın buzz etkisi yaratmasını
  • Ürün geliştirmeleri ve yeni özelliklerin test edilmesini
  • Stratejik manevraların belirlenmesi için ipuçları oluşturmasını
  • Yatırımcıların dikkatini çekmesini sağlayacaktır.

Lansman Öncesi

Yatırımcının Dikkatini Çekin

yatirimci-adwordsGlobal arenada çok farklı bir çözüm üreten bir web projeniz olduğunu varsayalım. Bu projeniz için Silikon Vadisi’nde bulunan yatırımcıların dikkatini çekmek belki projenizi hedeflerinizin çok ötesine taşıyabilir.

Lokasyon hedefleme ile seçilen bölgede bulunan melek yatırıcımlara, onlar Google görüntülü reklam ağında bulunan bloglar ve web sitelerinde dolaşırken, doğrudan istediğiniz mesajı veren banner reklamları ile ulaşabilirsiniz.

Yeni Özellik Fikirlerini Test Edin

Ürününüze yada hizmetinize ekleyeceğiniz bir özelliğin satışlarınıza yansıtıcağı değişikliği mi merak ediyorsunuz?

Adwords trafiğinizi A/B testi ile analiz edin. Yeni özelliğin eklendiği varyasyonlu bir iniş sayfası oluşturun, sonrasında A/B testi ile trafiğinizi bu varyasyonlara dağıtın. Sonrasında ise yapmanız gereken bu varyasyonların verdiği dönüşümleri kıyaslamak.

Ürün / Servis İsimlerini Test Edin

Ürününüz için farklı isimler arasında kaldıysanız bu seçenekler ile farklı reklamlar oluşturun. Tıklanma oranları size hangi seçeneğin kullanıcı yada müşteri tarafında daha dikkat çekici olduğunu söyleyecektir. Reklam metinlerinde yada banner reklamlarınız içerisinde farklı slogan alternatifleri de deneyerek dikkat çeken ve hedef kitlenize dokunanları tespit edebilirsiniz.

Beta Dönemi için E-Posta Listeleri Oluşturun

Groupon kampanyaları başlamadan önce Google Adwords görüntülü reklam ağını kullanarak e-posta listeleri oluşturdu. Böylelikle pazarda nasıl bir potansiyel olduğunu daha faaliyete geçmeden önce belirleme şansı yakalamış oldular.

Lansman Sırasında

Lansman Etkisini Site Hedeflemesi ile Birleştirerek Görünürlüğünüzü Arttırın

Adwords,  lansmanınız esnasında farkındalığınızı arttırmanız için çok faydalı bir platformdur. Genellikle basın bültenlerinizi yayınlayan editöryel sitelerde Adsense ve Doubleclick reklam alanları yer almakta.

PR stratejiniz içerisinde bulunan siteleri, yerleşim hedefli görüntülü reklam ağı kampanyanıza dahil edin. Ayrıca marka veya ürün adınızı içeren anahtar kelime hedefli görüntülü reklam ağı kampanyaları oluşturmayı da ihmal etmeyin.

Kararsız Ziyaretçilerinizin Peşini Bırakmayın

Adwords yeniden pazarlama kampanyaları ile sitenizi ziyaret edip dönüşüm oluşturmamış kullanıcıları çerezleyerek takibe alın. Böylelikle bu ziyaretçileri Adsense ve Doubleclick ağlarına dahil tüm sitelerde takip edebilirsiniz. Haftalar boyu sürecek bu takip süresinde bu ziyaretçileri müşteriniz yapana kadar banner reklamlarınızda değişiklik yaparak farklı teklifler sunabilirsiniz.

Rakiplerinize Bulaşın

Rakiplerinizin sizi farketmesini sağlayın. Rakiplerinizin ürün ve marka kelimelerine teklif verin ve potansiyel ziyaretçilerini kendi sitenize yönlendirmeye çalışın. Bu arada rakipleriniz sitenizi ziyaret ettiğinde yeniden pazarlama çerezi sayesinde günlerce karşılarına çıkıp duracaksınız:)

Fiyat Testleri ve Huni Optimizasyonu Yapın

Adwords ile farklı fiyatları ve akış şemalarını test edebilir ve en iyi sonucu elde edene kadar değişik varyasyonları deneyebilirsiniz. Hatta mevcut müşterilerinizi rahatsız etmeden bu denemeleri gerçekleştirmeniz mümkün.

Geri Kazanım Sağlayın

Deneme ve ücretsiz sürümler için başvuru almak işin zor tarafı sayılmaz. Asıl önemli olan nokta, bu kullanıcıları geri çekip hesaplarını kullanmayı yada ödemeli dönüşüm oluşturabilmektir.

Öneri: Kuruluş Sermayeniz İçerisinde Adwords Bütçenize Yer Ayırın